Tags

, , , ,

Vi beställde vårt bröllopstårta från chokladfabriken på Grevgatan i Stockholm, men jag måste säga att jag inte helt blev nöjd! Redan i April åkte vi in för att välja smak på tårtan och det var ing problem med det. Allt smakade jätte gott och vi valde smaken Vit chokladmousse med jordgubbskompott på sockerkaksbotten. Sedan kom vi in på utseendet på bröllopstårtan vilket var väldigt viktig för mig. Redan innan jag bokade tid hos de frågade jag om de kunde göra “amerikanska tårot” och de svarade att det inte var några problem. Jag läste även på deras hemsida att en tårta kan se ut på hur många olika sätt som helst och att de kan göra det mesta.

När jag visade bilden på tårtan vi ville ha började de säga att den var för komplicerad och att det skulle ta mycket tid att göra den!!?? Jag tyckte inte alls att tårtan jag visade var för svår att göra och dessutom förväntade jag mig inte att få i svar att det skulle ta mycket arbetstid! Så här såg tårtan ut:

Sedan skickade jag en bild på en annan tårta som hade mindre detaljer och de sa att det var ok att göra den. Men något var inte tydligt och de ville träffa mig igen, vilket jag aldrig förstod varför. Så jag åkte in igen och pratade om detaljer kring den nya tårtan men den var tydligen också för svår att göra och det skulle inte bli exakt som på bilden. Jag upplevde detta som väldigt frustrerande och nu var det försent att boka hos någon ny annars hade jag gjort det. Så här såg den nya tårtan ut:

När jag var där så sa jag väldigt tydligt att tårtan ska se ut så mycket som möjligt som på bilden och att färgerna som det ser ut på bilden ska vara vit och rosa. Jag var dessutom där två gånger för att diskutera tårtan men på bröllopsdagen så ser jag en hel vit tårta, utan de rosa delarna och dessutom den vita delen på tårtan såg nästan gul ut. Detaljerna var inte alls bra heller. Jag blev självklart besviken och tycker inte alls att chokladfabriken är professionella. Vill du ha en unik tårta så är chokladfabriken inget för dig. De gör helt vanliga tårtor men till betydligt dyrare priser.